بزرگ‌ترین شرکت ساخت دستگاه‌های چاپ پول در دنیا کونیگ اند بائر

با وجود افزایش پرداخت‌های الکترونیکی، صنعت ساخت دستگاه‌های چاپ اسکناس همچنان قدرتمند به جلو می‌تازد. در این میان، شرکت ساخت دستگاه های چاپ پول کونیگ اند بائر، 90 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. ساخت دستگاه‌های چاپ پرسی اسکناس، از قوانین ویژه امنیتی پیروی می‌کند. در نتیجه، صاحبان این شرکت بزرگ ساخت دستگاه‌های چاپ پول، هیچ اطلاعاتی درباره خریداران این دستگاه‌ها علنی نمی‌کنند. با این حال، این شرکت ساخت دستگاه های چاپ پول تایید کرده که همه دلارهای آمریکایی و اسکناس‌های یورو با دستگاه‌های چاپ فشاری آنها چاپ می‌شوند.

شرکت کونیگ اند بائر، یک شرکت آلمانی است که بیش از 200 سال سابقه ساخت دستگاه‌های چاپ فشاری را در کارنامه خود دارد. این شرکت، که با نام KBA (Koenig & Bauer AG) شناخته می‌شود، خود را مخترع و قدیمی‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های چاپ در دنیا می‌داند. دستگاه‌های ساخت کمپانی کونیگ اند بائر تنها محدود به انواع مورد استفاده برای چاپ اسکناس نیستند. با این حال، به‌لطف فناوری و نوآوری که مرتب به این دستگاه‌ها اضافه می‌شود، هنوز هیچ شرکت دیگری نتوانسته گوی سبقت را از این شرکت پرآوازه آلمانی بگیرد.

دستگاه‌های چاپ پول شرکت کونیگ اند بائر برای چاپ همه نشانه‌های امنیتی آشکار و پنهان اسکناس‌ها، به‌طور مرتب به‌روز رسانی می‌شوند. این دستگاه‌ها علاوه بر اسکناس کاغذی، قابلیت چاپ بر روی بسترهای پلیمری را هم دارند. آخرین دستاورد این شرکت، “Susi Optics” نام دارد که یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های امنتیتی حال حاضر در دنیا به‌شمار می‌رود.

این شرکت ساخت دستگاه های چاپ پول، کار خود را با ساخت چاپگرهای روزنامه شروع کرده است. اما ساخت این دستگاه‌ها، امروزه تنها یک درصد از کل فعالیت تجاری آنها را تشکیل می‌دهد. صاحبان این شرکت معتقدند که هنوز تا بی‌نیازی از چاپ اسکناس‌ فاصله زیادی داریم. بنابراین، صنعت ساخت دستگاه‌های چاپ پول همچنان پایدار است و به این زودی‌ها از رونق نمی‌افتد.

منبع

business-standard

aribas

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی