تغییرات مثبت در فناوری باعث راحتی بیشتر در زندگی شده است. ماشین شمارش اسکناس یکی از اختراعات جدید محسوب می‌شود که به بخش جدایی‌ناپذیری از هر محیط تجاری برای مدیریت و تحویل پول نقد تبدیل شده است. اتوماتیک کردن شمارش پول، ساده‌ترین راه برای اطمینان از دقت و سرعت در خرده‌فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها یا هر جایی‌که شمارش پول از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

انواع دستگاه پول‌شمار

در بازار مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها برای شمارش پول وجود دارند. شما باید با توجه‌به نیازهایتان و محل قرارگیری دستگاه پول‌شمار، مدل مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال درصورتی‌که مکان‌های مختلفی باید به آن دستگاه پول‌شمار دسترسی داشته باشند و مدام باید آن را جابجا کنید، توصیه می‌شود یک دستگاه سبک و قابل‌حمل برگزینید.
این نوع دستگاه‌ها با قابلیت اتوماتیک کردن شمارش پول، وزن کمتری دارند و به‌راحتی قابلیت انتقال در نقاط مختلف را خواهند داشت.

دستگاه پول‌شمار رومیزی

این تجهیزات قادر هستند پول‌های کاغذی، سکه یا هر دو را بشمارند. آن‌ها یک سیستم شمارش اسکناس سریع دارند و حدود ۱۰۰۰ اسکناس در دقیقه را شمارش می‌کنند. روی این دستگاه‌ها پوشیده نیست و اسکناس‌ها هنگام شمرده شدن قابل رویت هستند.

دستگاه پول‌شمار انگشتی

این دستگاه برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است. آنها دارای ویژگی‌هایی مانند رگه‌های جداکننده برگه اسکناس، صفحه‌نمایش ال‌ای‌دی، و اسکن اشعه مادون‌قرمز هستند. با کمک این دستگاه‌ها می‌توانید اتوماتیک کردن شمارش پول را حتی در منزل خود نیز داشته باشید.

اتوماتیک کردن شمارش پول
دستگاه پول‌شمار ایستاده

شمارش پول از طریق دستگاه‌های ایستاده باسرعت بالایی انجام می‌پذیرد. این ابزار برای شمارش پول در حجم بسیار بالا طراحی شده است. برخلاف مدل رومیزی، در این مدل بعد از قرارگیری اسکناس در محفظه در آن بسته خواهد شد.

نحوه کار دستگاه پول‌شمار

دستگاه‌های پول‌شمار طراحی شده‌اند تا اسکناس‌ها را شمارش و مرتب کنند. این دستگاه‌ها از یک پرتو داخلی استفاده می‌کنند که تعداد دفعات قطع شدن پرتو نور را محاسبه می‌کند. پرتو به دستگاه اطلاع می‌دهد که چند برگ از اسکناس شمرده شده است.
برای تشخیص اسکناس‌های تقلبی، این دستگاه‌ها دارای یک نور سیاه هستند که تصاویر فلورسنت روی اسکناس‌های واقعی را نمایش می‌دهند. این عملکرد باعث می‌شود تا دستگاه بتواند شمارش اسکناس را انجام دهد و پول تقلبی را نیز تشخیص دهد.

مزایای اتوماتیک کردن شمارش پول

استفاده‌کردن از دستگاه پول‌شمار باعث تسریع و دقت بسیار بالا در شمارش پول می‌شود. نکته بسیار حائز اهمیت این است که خطای انسانی به صفر می‌رسد و در روند حساب‌وکتاب اختلالی پیش نمی‌آید.

صرفه‌جویی در زمان

دستگاه شمارش پول با سرعتی بسیار بالا می‌تواند اسکناس‌ها رو شمارش کند و این کار را بهتر و سریع‌تر از انسان انجام می‌دهد. با استفاده از این دستگاه، خواهید توانست مقدار زیادی پول رو هم‌زمان و با دقت کامل محاسبه کنید و در نتیجه زمان زیادی ر صرفه‌جویی خواهید کرد. چراکه شمارش یک دسته اسکناس با دست برای کارمند و مشتری زمان‌بر است.
ضمن آنکه همواره ریسک خطا وجود دارد و احتمالا شما مجبور شوید بسته‌ اسکناس رو چند بار چک کنید. اما با اتوماتیک کردن شمارش پول، یکبار تلاش کافی خواهد بود تا نتیجه به‌طور دقیق نشان داده شود. اندازه کوچک این دستگاه هم یک مزیت دیگر به‌حساب می‌آید و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. پس این موضوع یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای شمارش پول از طریق این دستگاه خواهد بود.

راحتی بیشتر

یکی از مزایای دیگر شمردن اسکناس از طریق این دستگاه‌ها، فراهم‌کردن راحتی و آسانی بیشتر در کار است. برخی از دستگاه‌ها دستی و قابل‌حمل هستند و کاربران را قادر می‌سازند آن‌ها را به هر مکانی که مایل هستند، ببرند. برخی دیگر از این ماشین‌ها با باتری کار می‌کنند و حتی در صورت قطع برق، قادر به انجام کار خود هستند.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که اتوماتیک کردن شمارش پول قابلیت‌های بسیار بیشتری به غیر از حساب‌کردن تعداد اسکناس‌ها دارد. علاوه‌بر عملکرد شمارش، این امکان را دارید تا از تعدادی از ویژگی‌های دیگر مرتبط با اسکناس استفاده کنید.
این ویژگی‌ها امکانات بررسی، مرتب‌سازی و حتی جمع‌زدن اسکناس‌ها را فراهم می‌کنند. ارزش افزوده بالای این دستگاه‌ها، آن‌ها را برای استفاده در زمینه‌های مختلف بسیار جذاب می‌سازد. به‌راحتی می‌توانید یک دستگاه شمارش پول را با عملکردهای متنوعی مانند حالت ثابت، حالت اسکن انگشتی و سایر ویژگی‌ها پیدا کنید و اتوماتیک کردن شمارش پول خود را به آن بسپارید. برخی از آن‌ها حتی دارای صفحه کلید لمسی و نمایشگر LCD گرافیکی هستند.

اتوماتیک کردن شمارش پول کاربر
کاربرپسند

دستگاه شمارش پول یک سیستم ساده و کاربردی دارد. این دستگاه با یک سیستم خودکار تجهیز شده است و به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد چه زمانی باید شروع و پایان داشته باشد. در ابتدا، کاربر باید اسکناس‌ها را به‌درستی در دستگاه قرار دهد.
سپس، دستگاه به‌صورت خودکار شمارش را آغاز می‌کند. سادگی کار یکی از مزایای دیگر شمارش اسکناس از طریق دستگاه است که برای کاربر مقدار زیادی راحتی به ارمغان می‌آورد.

مقرون‌به‌صرفه

اتوماتیک کردن شمارش پول، نیازی به هزینه بسیار بالا ندارد. این تجهیزات ارزان قیمت باید در دسترس تمامی صاحبان کسب‌وکار باشند. یک طیف گسترده از دستگاه‌های شمارش پول با انواع و ابعاد مختلف برای تامین نیازهای کسب‌وکار شما وجود دارد.
البته شما این امکان را دارید تا عملکرد و اندازه دستگاه خود را به دلخواه تغییر دهید و ویژگی‌های دیگری علاوه‌بر اتوماتیک‌کردن شمردن پول در دستگاه خود داشته باشید که مسلما در قیمت آن نیز تاثیر می‌گذارد.

افزایش کارایی و بهره‌وری

بهره‌وری برای هر کسب‌وکاری بسیار حیاتی است. اگر راهی برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه وجود داشته باشد، همه علاقه‌مند خواهند بود که آن را امتحان کنند. اتوماتیک کردن شمارش پول تضمین صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های متفرقه شما خواهد بود.
این دستگاه‌های شمارش انواع اسکناس، با سرعتی بسیار بالاتر از انسان‌ها قادر به شمارش خواهند بود و با بسته‌های پول متعدد به‌طور هم‌زمان سازگاری دارند. بنابراین، افزایش بهره‌وری از مزایای دیگری است که دستگاه‌های شمارش اسکناس ارائه می‌دهند.

دقت بالا

با اتوماتیک کردن شمارش پول، خطاهای انسانی وجود نخواهد داشت. یک دستگاه شمارش پول به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر بار نتیجه‌ای دقیق را به شما ارائه می‌دهد. این دستگاه‌های پول‌شمار، بسیار کارآمد و هوشمند هستند. آن‌ها حتی اسکناس‌هایی که به هم چسبیده‌اند را تشخیص می‌دهند، آن‌ها را جدا می‌سازند و به‌صورت جداگانه شمارش می‌کنند تا یک نتیجه صحیح به‌دست آورند.
دستگاه‌های شمارش پیشرفته، نه‌تنها ظاهری مدرن دارند، بلکه هوشمند هستند. آنها دارای قابلیت خودآزمایی نیز خواهند بود. بنابراین، اگر مشکلی در فرآیند شمارش وجود داشته باشد، دستگاه بلافاصله به شما هشدار می‌دهد.

تشخیص اسکناس‌های جعلی

خبر بسیار خوب در مورد شمارش انواع پول از طریق از دستگاه‌های مخصوص این است که آنها علاوه‌بر شمارش پول قادر به تشخیص اسکناس جعلی نیز هستند. یعنی زمانی که اسکناس‌های جعلی، یا حتی بسیار کهنه و غیرقابل ‌استفاده وارد دستگاه می‌شوند، دستگاه با صدای بوق به شما هشدار می‌دهد.
درنتیجه یکی از ارزشمندترین مزایای اتوماتیک کردن شمارش پول همین ویژگی خواهد بود. شناسایی دستی اسکناس‌های جعلی و غیرقابل ‌استفاده به‌خودی‌خود کاری بسیار سخت و شاید غیرممکن است. این باعث خواهد شد تا کسب‌وکارها جلوی زیان خود را بگیرند.
برای تشخصی اسکناس‌های تقلبی از اشعه مادون‌قرمز و فرابنفش و تشخیص تصویر مغناطیسی در ماشین‌های پول‌شمار استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بهتر است برای شناسایی پول‌های تقلبی دستگاه‌های شمارش اسکناس مجهزتر را تهیه نمایید.

تشخیص اسکناس‌های جعلی اتوماتیک کردن شمارش پول
جمع‌بندی

امروزه، به لطف پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های شمارش پول با عملکردها و ویژگی‌های متنوعی وارد بازار شده‌اند. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند بر اساس نیازها و حجم پول دریافتی خود، از بین گزینه‌های موجود، نوع مورد نیاز خود را انتخاب کنند. هر یک از این مدل‌ها علاوه‌بر اتوماتیک کردن شمارش پول، امکاناتی متفاوتی مانند تشخیص پول تقلبی، سنسورهای عیب‌یاب، صفحه‌نمایش و غیره نیز دارند.

godrej

zzap

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی