تمیز کردن دستگاه پول شمار

اغلب کسب و کارها و موسسات مالی از دستگاه‌های پول شمار برای شمارش اسکناس‌های نقد خود استفاده می‌کنند. زیرا که استفاده از دستگاه پول شمار نه تنها سرعت شمارش اسکناس‌ها را بالا می‌برد، بلکه خطای انسانی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. بااین‌حال اگر به مرور زمان روی دستگاه پول شمار گرد و غبار بنشیند، منجر می‌شود این دستگاه عملکرد مطلوبی نداشته باشد. در حقیقت زمانی که دستگاه پول شمار کثیف شود، ممکن است در روند شمارش اختلال به وجود آید، یا شمارش اسکناس‌ها به صورت کند و با خطا انجام شود. بنابراین تمیز کردن دستگاه پول شمار به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کند و طول عمر مفید دستگاه را افزایش خواهد داد.

زمان تمیز کردن دستگاه

معمولا به دارندگان دستگاه پول شمار توصیه می‌شود، که پس از هربار استفاده از دستگاه، محفظه ورودی و خروجی آن و گیره‌های شمارنده آن را، با دستمال خشک و پاکیزه تمیز کنند. با انجام این کار آن‌ها فقط بخشی از دستگاه اسکناس شمار را تمیز کرده‌اند. علاوه بر این لازم است داخل دستگاه پول شمار نیز تمیز شود و زمان مناسب برای تمیز کردن داخل دستگاه با توجه کارکرد آن، تقریبا هفته‌ای یک‌بار می‌باشد. همچنین افراد می‌توانند زمان مناسب تمیز کردن دستگاه پول شمار را با توجه به عملکرد اشتباه آن، شمارش اشتباه مجموع اسکناس‌ها، نشماردن و یا رد کردن اسکناس، تشخیص دهند زیرا که این علائم نشان دهنده کثیف بودن دستگاه اسکناس شمار می‌باشد.

نحوه تمیز کردن دستگاه پول شمار

برای تمیز کردن پول شمار، افراد ابتدا باید آن را خاموش کنند و دوشاخه را از پریز برق بیرون بکشند. سپس محفظه‌ای که مخصوص پالایش گرد و غبار است را از دستگاه خارج و آن را کاملا تمیز کنند. در مرحله آخر با فرچه‌ای مناسب فن‌ها و همچنین پره‌های دستگاه را تمیز نمایند. روش دیگر تمیز کردن دستگاه پول شمار استفاده از دستگاه دمنده است. دستگاه دمنده معمولا هوا را با فشار زیاد خارج می‌کند و می‌تواند گرد و غبار موجود در دستگاه را پاک کند. همچنین در این روش افراد باید اطمینان حاصل کنند که تمامی شاخه‌ها و سنسورها عاری از گرد و غبار شده‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی