دستگاه شمارش پول رومیزی

شمارش پول به روش‌های قدیمی بسیار وقت‌گیر می‌باشد. امروزه انواع دستگاه شمارش پول وارد بازار شده است. دستگاه شمارش پول رومیزی برای استفاده خصوصی در بانک‌ها، فروشگاه‌ها یا حتی درون خانه‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

ویژگی‌های دستگاه پول شمار رومیزی

پول شمار رومیزی همان دستگاهی است که احتمالا روی میز کارمندان بانک دیده‌اید. این دستگاه‌ها فضای کمی می‌گیرند و در مقایسه با دیگر انواع پول شمار، قیمت پایین‌تری دارند. شمارش پول خودکار در این دستگاه‌ها به‌صورت باز انجام می‌گیرد. یعنی پول برای شمارش درون هیچ محفظه بسته یا پوششی قرار نخواهند نگرفت. این موضوع می‌تواند امنیت دستگاه را پایین بیاورد و باعث می‌شود برای استفاده در فضاهای عمومی مناسب نباشد.
قسمتی به نام آبشار در دستگاه شمارش پول رومیزی هست که پول را از چپ به راست یا از بالا به پایین می‌شمرد. برخی دستگاه‌ها با موتور تسمه‌ای و برخی با موتور گیربکسی تولید می‌شوند. معمولا نوع گیربکسی باکیفیت‌تر است.

عملکرد پول شمار رومیزی

جهت استفاده از این دستگاه، باید دسته اسکناس را داخل قسمت مشخص شده قرار دهید. آنگاه دستگاه هر یک از برگه‌های اسکناس را می‌کشد. با هر بار عبور اسکناس از درون دستگاه و از روبروی یک نور لیزر، آن نور تاریک می‌شود. بدین ترتیب دستگاه آن را تشخیص می‌دهد.
دستگاه پول شمار رومیزی می‌تواند با فناوری‌های جدید، پول تقلبی را نیز تشخیص دهد. منبع تغذیه این دستگاه‌ها عموما به‌طور مستقیم است. مدل‌های باتری‌دار چندان طرفدار ندارند. برخی دستگاه‌های رومیزی پول را پس از شمارش دسته‌بندی می‌کنند.

بهترین برندهای پول شمار رومیزی

خیلی‌ها خرید پول شمار پارا را ترجیح می‌دهند. این برند توانسته است خود را به‌خوبی در بازار ایران ثابت کند و فروش بالایی داشته باشد. دیگر برندهای دستگاه شمارش پول ایرانی با کیفیت خوب، سایان و نیکیتا هستند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی