روش‌‌ های تشخیص دلار تقلبی

دلار تقلبی، ارزی است که توسط شخصی غیر از دولت تولید می‌شود تا گیرنده را فریب دهد تا اعتبار آن را باور کند. با توجه به افزایش روبه‌رشد ارزش دلار، یادگیری نحوه و روش‌ های تشخیص دلار تقلبی از اهمیت بسیاری برخوردار است. تنها در سال 2021، سرویس مخفی بیش از 51.4 میلیون دلار ارز تقلبی کشف و ضبط کرد. برای بررسی اصالت دلار، کاغذ آن را لمس کنید، اسکناس را کج و با نور و بزرگ‌نمایی آن بررسی کنید. در زیر همه این روش های تشخیص دلار تقلبی را بررسی کرده‌ایم.

روش ‌های تشخیص دلار تقلبی با واترمارک

واترمارک یکی از ویژگی‌های امنیتی و روش ‌های تشخیص دلار تقلبی است. جهت تایید اصالت واترمارک از موارد زیر مطمئن شوید:
– واتر مارک فقط زمانی قابل مشاهده است که آن را مقابل نور نگه دارید.
– واتر مارک در سمت چپ پرتره و در لبه سمت راست روی اسکناس‌های 5 دلاری قرار دارد.
– در سمت راست پرتره روی اسکناس‌های 10، 20، 50 و 100 دلاری واتر مارک قرار دارد.
– واتر مارک از دو طرف دلار قابل مشاهده است.
هنگام ارزیابی جدیدترین طرح اسکناس 5 دلاری، اسکناس را زیر نور نگه دارید تا سه عدد 5 را در سمت چپ پرتره و در لبه سمت راست ببینید. در طرح قبلی، واترمارک پرتره لینکلن را به تصویر می‌کشد.
در اسکناس‌های 10، 20، 50 و 100 دلاری جدید، واترمارک کپی پرتره است و در سمت راست تصویر چاپ شده قرار دارد. به طور کلی، اگر هیچ واترمارکی وجود نداشته باشد یا واترمارک بدون نگه داشتن نور قابل مشاهده باشد، اسکناس احتمالا تقلبی خواهد بود.
توجه: بیشتر نمونه‌هایی که استفاده می‌کنیم مربوط به اسکناس 20 دلاری است. زیرا جعلی‌ترین ارز در سراسر جهان می‌باشد. به همین ترتیب، ویژگی‌های امنیتی در طول زمان با طراحی مجدد ارز بهبود یافته و بنابراین ارزیابی دلارهای قدیمی دشوارتر خواهد بود.

روش ‌های تشخیص دلار تقلبی با جوهر تغییر رنگ

یکی دیگر از روش های تشخیص دلار تقلبی و جعلی این است که به دنبال جوهر تغییر رنگ بر روی اعداد (نام‌گذاری) در گوشه سمت راست پایین اسکناس 10، 20، 50 یا 100 دلاری باشید. برای اسکناس‌های 100 دلاری، زنگ موجود در جوهردان (که در سمت چپ نام‌گذاری قرار دارد) نیز با جوهر تغییر رنگ چاپ می‌شود.
اسکناس‌های 100 دلاری سال 2013، علاوه بر تغییر رنگ، دارای زنگ تغییر رنگ در جوهر افشان هستند. در حالی که جوهردان به رنگ مسی باقی می‌ماند و وقتی از زاویه‌ای متفاوت به آن نگاه شود، زنگ از مسی به سبز تغییر می‌کند.

روش ‌های تشخیص دلار تقلبی با جوهر تغییر رنگروش‌ های تشخیص دلار تقلبی با نخ امنیتی

رشته امنیتی یکی از روش ‌های تشخیص دلار تقلبی و متمایزترین شاخص‌های امنیتی یک دلار معتبر است. اگر یک اسکناس واقعی با ارزش 5 دلار یا بیشتر زیر نور در دست داشته باشید، یک رشته امنیتی را خواهید دید که به صورت عمودی روی اسکناس در سمت راست یا چپ پرتره قرار دارد.
در اسکناس‌های 5، 10 و 50 دلاری، نخ در سمت راست پرتره قرار دارد. این نخ روی اسکناس‌های 20 و 100 دلاری در سمت چپ آن قرار خواهد داشت.
بهتر است دلار را زیر نور ماورای بنفش (UV) قرار دهید تا تایید شود که نخ امنیتی به رنگ صحیح می‌درخشد. بر اساس این ویژگی‌ها، دلارهای تقلبی یا به طور کامل فاقد رشته امنیتی بوده یا دارای یک رشته امنیتی با متن، مکان و یا رنگی هستند که با نام آن مطابقت ندارند.

روش‌ های تشخیص دلار تقلبی با نخ امنیتیروش‌ های تشخیص دلار تقلبی با روبان امنیتی

برخلاف سایر دلارها، جدیدترین طرح اسکناس 100 دلاری دارای یک روبان امنیتی سه بعدی است که در سمت راست پرتره بنجامین فرانکلین روی کاغذ بافته شده می‌باشد. با کج کردن این اسکناس می‌توانید تصاویر زنگ‌ها و جابه‌جایی 100 ثانیه را در حین حرکت مشاهده کنید.
کج کردن اسکناس به جلو و عقب باعث می‌شود که زنگ‌ها و عدد 100 آن به سمت دیگر حرکت کنند. کج کردن این اسکناس از طرفین باعث می‌شود که آنها به سمت بالا و پایین حرکت کنند. گزارش شده است که این نوار امنیتی سه بعدی نمی‌تواند توسط جعل کنندگان تکرار شود و این یک راه آسان برای تایید صحت یک اسکناس 100 دلاری خواهد بود.

روش‌ های تشخیص دلار تقلبی با روبان امنیتیروش ‌های تشخیص دلار تقلبی با چاپ تار و حاشیه

ارزهای معتبر ایالات متحده با استفاده از صفحات چاپی بسیار دقیق و برش خورده که قادر به ایجاد خطوط بسیار ظریف هستند، چاپ می‌شود. به همین دلیل، چاپگرهای تقلبی به ندرت قادر به کپی کردن سطح جزئیات هستند. برای تشخیص دلار تقلبی، به کیفیت چاپ – به خصوص حاشیه‌ها – دقت کنید تا ببینید آیا قسمت‌های تار وجود دارد یا خیر. اگر متوجه شدید حاشیه‌ها، چاپ یا متن تار شده‌اند، قطعا اسکناس موجود تقلبی خواهد بود. در نتیجه به این ویژگی‌ که یکی از روش ‌های تشخیص دلار تقلبی می‌باشد، توجه نمائید.

روش ‌های تشخیص دلار تقلبی با چاپ میکرو

فراتر از چاپ واضح و با کیفیت بالا، واحد پول واقعی ایالات متحده با ارزش 5 دلار و بیشتر با چاپ میکرو مشخص می‌شود. بازتولید این متن فوق‌العاده ریز برای جعل‌کنندگان با تجهیزات کمتر پیشرفته‌شان دشوار است. به همین دلیل، اسکناس‌های تقلبی در هنگام مشاهده با بزرگ‌نمایی، ریز چاپ غیر قابل خواندن خواهند بود.
مکان و متن چاپ ریز روی واحد پول ایالات متحده آمریکا بر حسب اسم متفاوت است. بنابراین هنگام بررسی جدیدترین نسخه هر اسکناس برای صحت، به این ویژگی‌ که یکی از روش ‌های تشخیص دلار تقلبی می‌باشد، توجه کنید.

روش‌ های تشخیص پول تقلبی با مواد و بافت کاغذ

کاغذ مورد استفاده توسط فدرال برای ارز ایالات متحده آمریکا از 25٪ کتان و 75٪ پنبه تشکیل شده است. از سال 1879 اسکناس‌های معتبر علاوه بر ترکیب این دو، دارای فیبرهای امنیتی قرمز و آبی کوچکی هستند که به طور مساوی در سراسر مواد اسکناس توزیع شده‌اند.
جعل‌کنندگان تلاش می‌کنند تا این اثر را با چاپ نخ‌های قرمز و آبی روی اسکناس‌های تقلبی با الگوی مشابه بازتولید کنند. اما، یک نگاه دقیق اغلب نشان می‌دهد که “الیاف” فقط در سطح است. تمام دلارهای فدرال روی کاغذ با فیبرهای امنیتی جاسازی شده چاپ می‌شوند.
علاوه بر مواد مورد استفاده برای ارزهای معتبر، به دلیل چاپ برجسته‌ای که روی اسکناس‌های 1 دلاری و 2 دلاری استفاده می‌شود، بافت منحصر به فردی دارند. اسکناس‌های بزرگ‌تر دارای چاپ برجسته روی پرتره‌ها هستند. با زدن انگشتان خود روی بخش‌هایی از اسکناس، می‌توانید این بافت برجسته را که در اکثر ارزهای تقلبی وجود ندارد، احساس کنید.

روش‌ های تشخیص پول تقلبی با مواد و بافت کاغذروش ‌های تشخیص دلار جعلی با شماره سریال و سری سال

از دیگر روش ‌های تشخیص دلار تقلبی بررسی نهایی هنگام ارزیابی اصالت دلار، مقایسه شماره سریال و سری سال چاپ شده در جلوی اسکناس می‌باشد. شماره سریال که شامل ترکیبی منحصر به فرد از 11 عدد و حروف است، دو بار در روی هر اسکناس ظاهر می‌شود – در سمت راست و در گوشه بالا سمت چپ. در یک اسکناس معتبر، حرف اول شماره سریال مربوط به سری سال چاپ شده در سمت راست پرتره است.
پیشوندهای شماره سریال و سری سال‌های مربوطه به شرح زیر است: A (1996)، B (1999)، C (2001)، D (2003)، E (2004)، F (2003A)، G (2004A)، H (2006) ، I (2006)، J (2009)، K (2006A)، L (2009A)، M (2013)، N (2017)، و P (2017A).

روش ‌های تشخیص دلار تقلبی با شماره سریال و سری سالجمع بندی

بهترین راه و روش ‌های تشخیص دلار تقلبی جهت تعیین واقعی بودن دلار، تکیه بر ویژگی‌های امنیتی مانند واترمارک و رشته امنیتی آن می‌باشد. قلم‌های تشخیص پول تقلبی همیشه دقیق نیستند و ممکن است نتایج نادرستی به شما بدهند. بنابراین آشنایی با روش‌های تشخیص دلار تقلبی و اطلاع از ویژگی‌های امنیتی دلار اصلی مفید خواهد بود. زیرا اگر اسکناس جعلی داشته باشید، آن پول را از دست خواهید داد. اسکناس تقلبی را نمی‌توان با اصل آن مبادله کرد و خرج کردن آگاهانه ارز تقلبی غیرقانونی می‌باشد.

money.usnews

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی