سورتر اسکناس چیست

به طور معمول افراد در مشاغل مختلف با انواع اسکناس‌ها سر و کار دارند. همین باعث می‌شود دسته‌بندی اسکناس‌ها اهمیت پیدا کند. امروزه دستگاه‌هایی به وجود آمده‌اند که مخصوص مرتب‌سازی و دسته‌بندی خودکار و کارآمد، اسکناس‌ها می‌باشند. در واقع سورتر‌ اسکناس، دستگاهی است که اسکناس‌ها را به طور بهینه و بدون خطای انسانی در دسته‌های مرتب و همسان قرار می‌دهد.

بررسی اجمالی دستگاه سورتر اسکناس

دستگاه سورتر با ابعاد 428x435x310 میلی‌متر و وزن 23 کیلوگرم طراحی و تولید می‌شود. سرعت شمارش این دستگاه به دو صورت سرعت بالا یعنی 1000 اسکناس در دقیقه و سرعت متوسط یعنی 720 اسکناس در دقیقه می‌باشد. ظرفیت ورودی این دستگاه 500 اسکناس با قابلیت ارتقا 1000 اسکناس است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایشگر لمسی 5 اینچی که تمام عملیات و تنظیمات دستگاه از طریق این صفحه انجام می‌شود.
دستگاه سورتر مجهز به فناوری‌های CIS و OCR می‌باشد و قابلیت اسکن اسکناس را به صورت دو طرفه و به همراه شماره سریال دارد. همچنین این دستگاه با بهره‌مندی از فناوری جامع و تخصصی بانکی اسکناس‌های لکه‌دار، پاره و تا شده را شناسایی می‌کند. مهمترین کارایی این دستگاه تشخیص اسکناس‌های تقلبی از اسکناس‌های اصلی می‌باشد.
به طور کلی می‌توان گفت دستگاه سورتر اسکناس قابلیت بررسی اسکناس با نور مرئی، با نور مادون قرمز، با نور ماوراء بنفش و با امواج مغناطیس در تمام طول‌ها را دارد. علاوه بر این، این دستگاه بررسی ضخامت در تمام سطح، اسکن تصویر تماسی دو رو (CIS (Double، تصویربرداری خودکار از شماره سریال، قابلیت به روز کردن و تشخیص ایراد از راه دور را نیز انجام می‌دهد.
این دستگاه معمولا در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا که این دستگاه نه تنها سرعت و دقت شمارش اسکناس‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه خطای انسانی به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. می‌توان روزانه 8 ساعت بدون وقفه با این دستگاه کار کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی