طرز کار دستگاه پول شمار

احتمالا قبلا دستگاه پول شمار را دیده‌اید، اما اگر در گذشته در بانک کارنکرده باشید، احتمالا از آن استفاده نکرده‌اید. اگرچه این دستگاه می‌تواند برای بسیاری از مشاغل و افراد مفید باشد، اما اطلاعات زیادی در مورد این ماشین‌ها وجود ندارد. در ادامه طرز کار دستگاه پول شمار بیان شده است.

طرز کار دستگاه پول شمار چگونه است؟

ماشین‌های شمارش پول برای شمارش و مرتب‌سازی پول ساخته شده‌اند. این دستگاه‌ها دارای یک پرتو داخلی هستند که تعداد دفعات مختل شدن پرتو نور را ثبت می‌کند. این کار به دستگاه نشان می‌دهد که چند برگه پول قبلا شمارش شده است. چنین ماشین‌هایی دارای حسگرهای بسیار حساسی هستند که به آنها امکان می‌دهد ویژگی‌های نوری، فیزیکی و شیمیایی هر اسکناس را بررسی کنند. این به ویژگی‌هایی مانند اعداد و کاراکترها، رنگ‌ها، طول و عرض و همچنین ویژگی‌های امنیتی مانند رشته امنیتی و ویژگی‌های مادون‌قرمز یا مغناطیسی مربوط می‌شود.
در این دستگاه‌ها از یک غربال مکانیکی برای بلند کردن اسکناس‌ها (با یک بالابر لاستیکی) و هل دادن آن به جلو استفاده می‌شود. این بلند کردن و هل دادن به جلو پرتو نور را مختل می‌کند. هنگامی که پرتو مختل می‌شود، شمارنده افزایش می‌یابد.
بنابراین، از یک حرکت تکراری سریع برای بلند کردن اسکناس‌ها و هل دادن آن‌ها به جلو استفاده می‌شود. در این دستگاه، حسگر اختلال پرتو نور تعداد دفعاتی را که اختلال رخ‌داده است را محاسبه می‌کند. بدین ترتیب تعداد کل اسکناس‌های شمارش شده را به دست می‌آورد.
در دستگاه‌هایی که اغلب به شناسایی اسکناس‌های تقلبی کمک می‌کنند، یک نور سیاه وجود دارد که تصاویر فلورسنت روی اسکناس‌های واقعی را روشن می‌کند. این عملکرد به توانایی شمارش اسکناس‌ها و شناسایی پول تقلبی در همان زمان کمک خواهد نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی