مزایای دستگاه اسکناس _شمار

سرعت و دقت 2 بال موفقیت هر کسب‌وکاری هستند. هنوز هم در کشورمان کسب‌وکارهایی وجود دارند که در آن‌ها پول نقد ردوبدل می‌شود و حجم این مبادله بسیار زیاد است. به‌عنوان‌مثال صرافی‌های داخل ایران سرو‌کارشان با ارزهای خارجی و پول نقد می‌باشد و در روز حجم زیادی از پول را جابه‌جا می‌کنند.
در این مقاله می‌خواهیم درباره دستگاه اسکناس ‌شمار مطالبی را با شما در میان بگذاریم و مزایای این دستگاه را برای شما شرح بدهیم. همچنین تاریخچه مختصری از این دستگاه را خدمت شما بیان می‌کنیم.

تاریخچه دستگاه اسکناس‌ شمار

دستگاه شمارش اسکناس مانند هر اختراع دیگر، تاریخی و عقبه‌ای دارد. این دستگاه برای اولین‌بار در دهه 1920 در امریکا طراحی و ساخته شد. شعار اولیه و اصلی این دستگاه حذف اشتباه عامل انسانی در بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاری بود. کمپانی بیل در واشنگتن‌دی‌سی، دستگاه شمارش اسکناس را طراحی و تولید کرد. اولین مشتری این دستگاه فدرال رزرو امریکا بود. قبل از اختراع این دستگاه بانک‌ها و موسسات مالی برای شمارش اسکناس متکی به کارکنان خود بودند و در این میان خطاها و اشتباهات زیادی اتفاق می‌افتاد.
در سال 1958 در چین یک بانکدار موفق شد ماشین شمارش اسکناسی اختراع کند که کاراتر و سبک‌تر از نمونه آمریکایی باشد و خواهان زیادی در چین و ایالات‌متحده امریکا پیدا کرد. سال 1962 شرکتی ژاپنی دستگاه شمارش اسکناسی تولید کرد که بسیار از نظر تکنولوژی شبیه دستگاه‌های امروزی است و راه را برای استقبال هر چه بیشتر بانک‌ها و موسسات مالی باز کرد.
در سال 1981 ماشین شمارش اسکناسی اختراع شد که می‌توانست 72 هزار اسکناس را در یک ساعت بشمارد. علاوه بر این، این دستگاه اسکناس‌شمار کاملا بدون دخالت انسان کار می‌کرد. در نتیجه ماشین شمارش اسکناس که فقط در چین و امریکا خواهان زیادی داشت، کم‌کم در جای‌جای دنیا مشتری پیدا کرد و بازار مستقل و بزرگی را شکل داد.
با تکامل تکنولوژی این دستگاه نیز بهتر و کامل‌تر شد. برای راحتی خیال مشتریان و تشخیص صحت پول به ماشین شمارش پول جوهر فرابنفش، رشته‌های مغناطیسی و جوهر مغناطیسی اضافه شد تا کاراتر و موثرتر باشد.

دستگاه اسکناس‌ شمار چگونه کار می‌کند؟

امروزه استفاده از این دستگاه بسیار راحت است. یک دسته از اسکناس را داخل دستگاه می‌گذارید. ماشین شمارش اسکناس شروع به کار می‌کند و تک‌تک اسکناس‌ها را به داخل محفظه خود کشیده و آن‌ها را می‌شمارد و در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد کل اسکناس‌ها را اعلام می‌کند. بعضی از دستگاه‌ها نیز می‌توانند اسکناس تقلبی را تشخیص دهند. به همین دلیل خیال استفاده‌کننده دستگاه شمارش اسکناس راحت است.

چه کشورهایی بزرگ‌ترین صادرکنندگان دستگاه اسکناس ‌شمار هستند؟

همان‌طور که گفتیم دستگاه شمارش اسکناس از آمریکا به جهان معرفی شد. امروزه جالب است بدانید که سه کشور چین، کره‌جنوبی و تایلند بزرگ‌ترین سازندگان این دستگاه هستند. کشور چین به‌تنهایی بیشتر از نیمی از نیاز بازار این صنعت را تامین می‌کند. کشور کره‌جنوبی دومین کشور بزرگ سازنده دستگاه شمارش اسکناس در جهان است. کشورهای چین، آمریکا، ویتنام و هند از بزرگ‌ترین خریداران ماشین شمارش اسکناس در دنیا هستند.

نحوه کار دستگاه اسکناس شمار

برخی از مزایای دستگاه اسکناس ‌شمار

دستگاه‌های اسکناس شمار دارای مزایای بسیاری هستند. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در زمان

دستگاه شمارش اسکناس قادر است که پول کاغذی را بسیار سریع‌تر از انسان و با ریتم و سرعت یکنواختی شمارش کند. این دستگاه مقدار زیادی از اسکناس را در زمان کوتاهی بدون اشتباه می‌شمارد. با این دستگاه دیگر مجبور نیستید، اسکناس‌ها را دوباره بشمارید.
از طرفی دیگر با دستگاه شمارش اسکناس در وقت مشتری صرفه‌جویی می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان با رضایت خارج می‌شود. در نتیجه داشتن دستگاه شمارش اسکناس بازی دو برد هم برای صاحب کسب‌وکار و هم مشتری است.

هرکسی به‌راحتی می‌تواند از دستگاه اسکناس ‌شمار استفاده کند

استفاده از ماشین شمارش اسکناس بسیار راحت و ساده می‌باشد. تکنولوژی این دستگاه طوری طراحی شده است که می‌داند کی باید شروع به شمارش کند و کی باید نتیجه را اعلام نماید. شما فقط باید اسکناس‌ها را درست و دقیق در دستگاه قرار بدهید که کار بسیار راحت و آسانی است. سپس بقیه کارها را به دستگاه شمارش اسکناس بسپارید تا دراسرع‌وقت، تعداد اسکناس‌ها را به شما اعلام کند.

آسودگی خیال و سهولت استفاده

استفاده از دستگاه شمارش اسکناس راحتی خیال و آسایش را برای صاحب آن به ارمغان می‌آورد. بعضی از ماشین‌های شمارش اسکناس پرتابل و سبک هستند. در نتیجه استفاده‌کننده می‌تواند آن را هرجایی که دلش خواست و نیاز دارد، ببرد. برخی از دستگاه‌های شمارش اسکناس با باطری کار می‌کنند و نیازی به برق ندارند.
در بازار دستگاه اسکناس ‌شمار، باتوجه‌به نیازتان می‌توانید دستگاه دلخواه خود را پیدا کنید و از آن استفاده نمایید. برخی از ماشین‌های شمارش اسکناس مجهز به نمایشگر LCD هستند که مشتری می‌تواند نظاره‌گر جریان شمردن باشد. بدین ترتیب اعتماد و راحتی خیال مشتریان نیز افزایش می‌یابد.

ارزان و اقتصادی

در یکی از تبلیغات دستگاه اسکناس‌شمار آمده بود که برای خرید این دستگاه نیاز ندارید که بانک بزنید و قیمت آن باتوجه‌به کارایی آن به‌صرفه و اقتصادی است.
به این فکر کنید که در کسب‌وکار شما هنوز پول نقد حرف اول را می‌زند و شما هر روز باید مقدار زیادی پول نقد را بشمارید. برای این کار باتوجه‌به حجم کارتان باید نیروی انسانی استخدام کنید و بر طبق قراردادتان هر ماه حقوق پرداخت کنید. علاوه بر این درصدی از خطا نیز در شمارش اسکناس به‌وسیله انسان وجود دارد. با خرید دستگاه اسکناس‌ شمار نیاز به عامل انسانی ندارید و در کوتاه‌مدت و درازمدت هزینه‌های جاری شما کاهش پیدا می‌کند.

صحت و دقت

نیاز به تکرار این نکته نیست که انسان در شمارش اسکناس خطا می‌کند. به‌ویژه اینکه مجبور باشد هر روز مقدار زیادی پول بشمارد. امروزه دستگاه‌های شمارش اسکناس بسیار هوشمند هستند. دستگاه‌های امروزی قادر هستند که پول‌های کهنه‌ای که به‌ هم ‌چسبیده‌اند را جدا کنند و رقم دقیق تعداد اسکناس‌ها را اعلام کنند.
ماشین‌های شمارش اسکناس امروزی هر سیستمشان طوری طراحی شده است که در صورت هرگونه نقصی در ماشین، پیامی را به استفاده‌کننده ارسال می‌کنند. در نتیجه همیشه می‌توانید به این دستگاه‌ها اطمینان کنید.

افزایش کارایی و راندمان کار

افزایش راندمان کار و کارایی برای هر کسب‌وکاری مهم و حیاتی است. همان‌طور که می‌گویند زمان طلا می‌باشد و باید حداکثر استفاده از آن را برد. خیلی از فعالین باهوش و کاردان کسب‌وکار، وقت خود را با شمارش اسکناس‌ها هدر نمی‌دهند. در عوض به دنبال راه‌های خلاقی هستند که کسب‌وکارشان را رونق بیشتری دهد. برای کسانی که ارزش زمان و کارایی را می‌دانند، دستگاه اسکناس ‌شمار یار کمکی بسیار مناسبی است.

استفاده از دستگاه اسکناس شمار

تشخیص اسکناس‌های تقلبی

اسکناس تقلبی تاثیری منفی بر اقتصاد هر کشور دارد. همچنین برای شهرت کسب‌وکار شما نیز مضر می‌باشد. کافی است این خبر بپیچد که شما به مشتری اسکناس‌های تقلبی دارید. در نتیجه آوازه و شهرت کسب‌وکارتان به خطر می‌افتد. دستگاه اسکناس‌ شمار به‌راحتی می‌تواند اسکناس‌های تقلبی را شناسایی و با زدن بوق مخصوصی به شما اعلام کند. شما هم قبول دارید که بررسی تک‌تک اسکناس‌ها برای تشخصی تقلبی یا اصل بودنشان زمان بر و نشدنی است. همچنین این روش خطای بسیاری نیز دارد. تشخیص اسکناس های تقلبی یکی از بهترین مزایای ماشین شمارش اسکناس می‌باشد.
بازار جهانی دستگاه اسکناس‌ شمار
بسیاری گمان می‌کنند که استفاده از کارت‌های اعتباری تاثیری منفی بر بازار ماشین شمارش اسکناس داشته است. در پاسخ باید اشاره کنیم که این بازار از 255 میلیون دلار گردش مالی در سال 2016 به 300 میلیون دلار گردش مالی در سال 2021 رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که سالانه این بازار 20 تا 25 درصد رشد کند.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره پیشینه دستگاه اسکناس‌ شمار با شما مطالبی در میان گذاشتیم. همچنین مزایای شگفت‌انگیز این دستگاه را نیز به‌اختصار بیان کردیم. اگر در کارتان با حجم زیادی از پول نقد سروکار دارید، تردید را کنار بگذارید و یکی از انواع ماشین‌های شمارش اسکناس را بخرید.

 

.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی