مزایای سورتر اسکناس

سورتر اسکناس در تمام مکان‌هایی که شرکت‌ها مایل به شمارش، بررسی، مرتب‌سازی و بسته‌بندی مقادیر زیادی پول نقد هستند، استفاده می‌شود. خودکارسازی این فرایندها به جای انجام دستی آنها را ایمن‌تر، کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. این دستگاه‌ها حجم کاری کارکنان ناشی از کارهای معمولی مانند شمارش روزانه، مرتب‌سازی اسکناس و سکه، بسته‌بندی و شناسایی پول‌های تقلبی را کاهش می‌دهند. این ماشین یکی از مفیدترین دستگاه‌ها برای بانک‌ها و مشاغلی است که مقادیر زیادی پول نقد را مدیریت می‌کنند. در این مطلب مزایای سورتر اسکناس شرح داده شده است.

سورتر اسکناس چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست، دستگاه سورتر اسکناس، بسته‌های پول کاغذی را به سرعت دسته‌‌بندی یا شمارش می‌کند. به ‌طورکلی، هر مکانی که مبادله پول می‌کند باید حساب‌های خود را صحیح نگه دارد. اشتباهات انجام شده در این محاسبات باعث ایجاد مشکلات غیرقابل‌برگشتی می‌شود. به خصوص کسانی که در بانک‌ها کار می‌کنند، با مبالغ هنگفتی پول سروکار دارند. علاوه بر این، این وجوه باید به سرعت شمارش شوند تا از اختلالات تجاری جلوگیری گردد.
بانک‌ها و شرکت‌های صرافی تقریبا در همه بخش‌های کارکردی، از پیشخوان گرفته تا بک آفیس یا مرکز نقدی خود، از سورتر استفاده می‌کنند. البته ماشین‌های سورتر اسکناس عمدتا برای عملیات پشتیبان در جاهای دیگر صنعت به‌عنوان‌ مثال در خرده‌فروشی، پذیرایی، در پمپ‌بنزین‌ها یا اپراتورهای حمل‌ونقل نیز استفاده می‌شوند
سورتر اسکناس یک ابزار رایج در بخش مالی تقریبا همه شرکت‌ها است. این دستگاه در ساده ‌سازی کار سخت و زمان‌بر مرتب‌سازی بسته‌های عظیم اسکناس‌ها معجزه می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه مانع از هرگونه خطا هنگام شمارش به‌ صورت دستی می‌شود. به طور خلاصه استفاده از یک سورتر اسکناس برای شمارش پول یک روش کارآمد و سریع برای سازماندهی وظایف پولی خواهد بود.

امکانات دستگاه‌های سورتر اسکناس پیشرفته

دستگاه‌های مدرن و پیشرفته سورتر اسکناس دارای امکانات زیر بوده و خوب است در هنگام خرید این امکانات را مدنظر داشت:
– مجهز به فناوری تشخیص لبه اسکناس.
– از دیگر مزایای سورتر اسکناس مجهز بودن به فناوری‌های CIS (اسکن تصویر تماسی) و OCR (تشخیص ویژگی‌های نوری) که امکان اسکن و ضبط تصاویر دو طرف اسکناس به همراه شماره سریال آنها را با وضوح بالا فراهم می‌کند، می‌باشد.
– مجهز به فناوری جامع و تخصصی بانکی، قابلیت شناسایی اسکناس‌های کثیف، لکه‌دار، چسبیده، پاره، تا شده و از همه مهم‌تر تقلبی.
– تجزیه‌وتحلیل تصویر نور مرئی.
– آنالیز تصویر مادون‌قرمز.
– تجزیه‌وتحلیل تصویر نامرئی (Flipper).
– تجزیه‌وتحلیل نور UV.
– آنالیز جوهر مغناطیسی.
– تعیین ضخامت اسکناس.
– قابلیت دسترسی سریع و آسان به نوار نقاله برای برداشتن اسکناس‌های گیر کرده و انجام نظافت.
– قابلیت به‌روزرسانی و تشخیص عیوب.
– صفحه نمایش لمسی.
– نمایشگر دیجیتال با وضوح بالا برای نمایش تعداد اسکناس‌های موجود در دستگاه.

مزایای سورتر اسکناس در شمارش سریع

مزایای سورتر اسکناس در شمارش سریع

یکی از محدودیت‌های برخی از سورترهای اسکناس این است که تنها یک کار انجام می‌دهند، یعنی مرتب کردن اسکناس‌ها.
بدیهی است که این کار مفید بودن دستگاه را برای تجارت شما محدود می‌کند. اما امروزه دستگاه‌های چندمنظوره نیز وارد بازار شده‌اند که علاوه بر مرتب‌سازی اسکناس‌ها قادر به شمارش دقیق آن‌ها با سرعت بالا و دقت صددرصد هستند.
روش دستی شمارش پول کند و مستعد خطا است، زیرا مواقعی وجود دارد که تعداد برگ‌های اسکناسی را که قبلا شمارش کرده‌اید از دست می‌دهید. با دستگاه سورتر اسکناس، این فرایند با سرعت بیشتری انجام می‌شود، بعلاوه دقیق‌تر از شمارش دستی است. بنابراین اولین مزایای سورتر اسکناس شمارش سریع اسکناس خواهد بود.

مزایای سورتر اسکناس در صرفه‌جویی در انرژی و زمان

از دیگر مزایای سورتر اسکناس می‌توان به صرفه‌جویی در انرژی و زمان اشاره کرد. روش دستی شمارش پول زمان زیادی می‌برد. همچنین زمانی که مجبور به شمارش مقادیر زیادی پول هستید می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد.
اما با خرید سورتر اسکناس می‌توانید کار خود را بدون تلاش زیاد انجام دهید. داشتن سورتر اسکناس باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود. این دستگاه به افراد امکان می‌دهد به جای اتلاف وقت خود برای شمارش مقادیر هنگفت پول نقد به صورت دستی، روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنند.

مقرون‌به‌صرفه بودن سورتر اسکناس

از ماشین‌های سورتر برای جدا کردن اسکناس‌های جعلی از اسکناس‌های واقعی استفاده می‌شود. بنابراین داشتن این دستگاه مانع از دست دادن پولی که به سختی به ‌دست ‌آمده می‌شود. همچنین این ماشین‌ها افراد را از هرگونه کلاهبرداری یا سرقت، نجات می‌دهد.

مزایای سورتر اسکناس در روش‌های مختلف دسته بندی اسکناس

مدل‌های مختلف دستگاه سورتر اسکناس را به روش‌های مختلف مرتب می‌کنند. اکثر مدل‌ها به شما امکان می‌دهند تنظیمات را خود وارد نمایید تا پول بر اساس ترجیحات شما مرتب شود. در اینجا چند نمونه از نحوه طبقه بندی پول نقد آورده شده است:

بر اساس ارزش اسکناس

پول بر اساس ارزش آن طبقه‌بندی و گروه‌بندی می‌شود.

بر اساس اندازه

در این روش سورتر اسکناس‌های آسیب‌دیده را جدا می‌کند تا در طول فرایند مدیریت پول نقد مشکلاتی ایجاد نگردد.
گزینه‌های ارائه شده با استفاده از سورتر در حالت دستی زمان زیادی خواهد برد. این مزیت می‌تواند در زمان باارزش صرفه‌جویی کند و وقت کارکنان را برای رسیدگی به سایر وظایف آزاد نماید. همچنین می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهد، زیرا تیم کاری مولدتر و کارآمدتر است.

مزایای سورتر اسکناس در تشخیص پول تقلبی

شناسایی اسکناس تقلبی یکی از مهم‌ترین کارهایی می‌باشد که توسط سورتر انجام می‌شود. اسکنرهای با کیفیت بالا که در دستگاه‌های سورتر قرار دارند، می‌توانند اسکناس تقلبی را رد کنند، بنابراین می‌توانید به‌طورکلی پول خود را بهتر پیگیری نمایید. بنابراین با داشتن این دستگاه می‌توان اسکناس تقلبی را در زمان معامله فیلتر کرد، نه بعد از آن.
کیفیت اسکناس‌های تقلبی گاهی آن‌قدر بالاست که تشخیص بصری اسکناس‌های جعلی بسیار دشوار است. با تهیه سورتر اسکناس می‌توان به طور حرفه‌ای پول‌های تقلبی احتمالی را شناسایی کرد. تشخیص خودکار بار کاری کارمندان را بیشتر کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که شما امنیت را افزایش می‌دهید و بهره‌وری را حفظ می‌کنید.
به‌ویژه در موقعیت‌های استرس‌زا، بررسی دستی اسکناس‌ها می‌تواند از فشار زمانی رنج ببرد. چنین دستگاه‌های اتوماتیکی یک جایگزین بهینه هستند. با افزودن یک تابع افزودن، بسته‌بندی یا شمارش، می‌توانید کارها را بسیار آسان‌تر کنید.

گزینه‌های بی‌پایانی برای انتخاب سورتر اسکناس

با توجه‌ به پیشرفت فناوری امروزی، شما به مجموعه‌ای از انتخاب‌های سورتر اسکناس دسترسی دارید که هرکدام با ویژگی‌های شگفت‌‌انگیز طراحی شده‌اند. حتی برخی از سورترهای اسکناس وجود دارند که هم ویژگی‌های مرتب‌کننده و هم یک شمارنده را دارند. با توجه ‌به نیاز خود، می‌توانید یک ماشین ساده یا مجهز به ویژگی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مزایای سورتر اسکناس در تشخیص پول تقلبی

جمع‌بندی

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با مزایای سورتر اسکناس آشنا نمائیم. ماشین‌های مورداستفاده برای شمارش و دسته‌بندی پول از جمله ابزار و تجهیزات اداری هستند که اغلب توسط موسسات شرکتی و خصوصی استفاده می‌شود. این ماشین‌ها برای شمارش منظم و دقیق‌تر اسکناس‌ها کارکردهای بسیار مهمی دارند. این ماشین‌ها جایگاه بسیار مهمی در ایجاد یک محیط کاری سریع و کارآمد در سازمان دارند.
شمردن و دسته‌‌بندی پول به‌ صورت دستی، مانند روش‌های قدیمی، یک عملیات بسیار وقت‌گیر در یک تجارت است. درعین‌حال، به‌طورجدی زمان را برای کارکنان تلف می‌کند. در چنین مواردی استفاده از سورتر اسکناس ضروری می‌باشد. به‌خصوص در مکان‌هایی مانند بانک‌ها، دفاتر حسابداری و دارایی، صرافی‌ها اهمیت این ماشین‌ها بسیار بالاست.
دسته‌‌بندی و شمارش پول زیاد به ‌صورت دستی باعث می‌شود افراد پس از مدتی خسته شوند و اشتباه کنند. بااین‌حال، با کمک این ماشین‌ها، شمارش پول بسیار کاربردی‌تر است. علاوه بر این، روند دسته‌بندی اسکناس بدون هیچ ‌گونه حاشیه خطایی انجام خواهد شد. با این ماشین‌ها که مطابق با نیازهای تجاری و سازمانی تولید می‌شوند، می‌توانید کار خود را آسان کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی