مشخصات ایران چک 200 هزار تومانی

ایران چک 200 هزار تومانی در ابعاد 160 در 75 میلی‌متر با رنگ سبز تولید شده و تصویر روی آن طرح سد کارون 3 می‌باشد. این ایران چک از ویژگی‌های امنیتی همانند ایران چک‌های 50 و 100 هزارتومانی برخوردار می‌باشد که در زیر برشمرده شده است.

مشخصات ایران چک 200 هزار تومانی

– واترمارک و الکترو تایپ این ایران چک تمثال فردوسی می‌باشد و در سمت راست قسمت بالای آن عدد 200 با فونت بزرگ نوشته شده است.
– این ایران چک دارای دو نخ امنیتی است. یکی از نخ‌ها دارای شکل پنجره‌ای بوده که بر روی آن عدد 2 میلیون ریال نوشته شده می‌باشد. نخ دیگر نیز در سمت چپ اسکناس پنهان شده که با تغییر زاویه دید قابل‌مشاهده می‌باشد.
– پشت ایران چک عدد 200 به‌صورت لاتین با استفاده از مرکب فوق امنیتی مغناطیسی چاپ شده که در صورت تغییر زاویه دید، طیف رنگی عدد 200 از طلایی به سبز تغییر می‌کند.
– در قسمتی از پشت این ایران چک، از چاپ با مرکب درخشان به‌صورت نوار عرضی استفاده شده است. با تغییر زاویه ایران چک، طرح آن به‌صورت درخشان نمایان می‌شود.
– در این ایران چک از چاپ برجسته استفاده شده است. این نوع چاپ با انگشتان دست به‌سهولت قابل‌لمس و شناسایی می‌باشد.
– در فرایند ساخت کاغذ ایران چک از الیاف بسیار ریزی استفاده شده است که هر یک از این الیاف در زیر نور ماورابنفش، در رنگ‌های آبی، قرمز، سبز و زرد مشاهده خواهد شد.
– چاپ شماره‌سریال‌ها در این اسکناس با استفاده از مرکب قرمز و آبي فلورسنت انجام شده و تحت تابش نور ماورای بنفش به رنگ‌های طلایی مایل به زرد و آبي روشن تغییر طیف می‌دهند.
– در چاپ این ایران چک از نوعی مرکب فلورسنت در قسمت‌هایی از زمینه به کار رفته است. این مرکب با تابش نور ماورابنفش، بازتاب نور شدید داشته و به رنگ زرد تغییر می‌کند.
– در ایران چک 200 هزار تومانی از نوشته‌های بسیار ریزی که با ابزار بزرگ‌نمایی قابل‌رویت هستند، استفاده شده است. لازم به ذکر می‌باشد تنها دستگاه‌های چاپ امنیتی قادر به چاپ آن‌ها هستند.
– در این ایران چک از نوع ویژه‌ای از طراحی امنیتی استفاده شده که در آن نقوش به‌صورت برجسته به نظر می‌آیند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نماد اعتماد الکترونیکی